Zabezpieczając się przed utratą danych w przypadku awarii komputera możemy wykorzystać programy AOMEI Backupper lub FreeFileSync albo skorzystać z narzędzi wbudowanych w system Windows. Pokazujemy, jak to zrobić.
1. Aby rozpocząć tworzenie kopii zapasowej, przechodzimy do zakładki Backup. To właśnie tu zobaczymy wszystkie dostępne opcje tworzenia kopii zapasowych. Na przykład opcja System Backup pozwoli nam na stworzenie obrazu partycji systemowej.
2. Aplikacja w pierwszym kroku wyświetla wykrytą na dysku partycję systemową (oprócz systemu także ona będzie miała backup).
3. Wybieramy lokalizację, w której przechowywana będzie kopia systemu. Program domyślnie sugeruje partycję na innym dysku fizycznym niż ten, na którym jest system. Klikamy na Start Backup.
1. Klikając na przyciski Przeglądaj, wskazujemy obiekty do synchronizacji - folder źródłowy na dysku twardym oraz folder na dysku przenośnym.
2. Z rozwijanego menu wybieramy rodzaj synchronizacji.
Aby utworzyć kopię zapasową, wybieramy synchronizację o nazwie Lustrzana (program kopiuje wszystkie pliki z folderu widocznego w lewym panelu do folderu w prawym panelu). W przypadku tworzenia kolejnych kopii lepiej wybrać opcję Uaktualnij - polega ona na przenoszeniu jedynie nowych i zmodyfikowanych plików. W takim wypadku najpierw należy przeprowadzić analizę folderów, klikając na Porównaj, która wskaże pliki, jakie znajdą się w kopii zapasowej.
3. Aby wykonać synchronizację, klikamy na Synchronizuj.
Kopie na dysku lokalnym
Jeśli chcemy zabezpieczyć się przed utratą systemu lub danych w wypadku awarii komputera, możemy wykonać kopie zapasowe za pomocą AOMEI Backupper. To kompleksowe narzędzie do backupu jest niezwykle proste w obsłudze i pozwala na tworzenie kopii różnego rodzaju - systemu, dysków, partycji i plików1. Aby rozpocząć tworzenie kopii zapasowej, przechodzimy do zakładki Backup. To właśnie tu zobaczymy wszystkie dostępne opcje tworzenia kopii zapasowych. Na przykład opcja System Backup pozwoli nam na stworzenie obrazu partycji systemowej.
2. Aplikacja w pierwszym kroku wyświetla wykrytą na dysku partycję systemową (oprócz systemu także ona będzie miała backup).
3. Wybieramy lokalizację, w której przechowywana będzie kopia systemu. Program domyślnie sugeruje partycję na innym dysku fizycznym niż ten, na którym jest system. Klikamy na Start Backup.
Harmonogram kopii
Opcja Schedule pozwala w AOMEI Backupper zaplanować tworzenie kopii zapasowych zgodnie z harmonogramem. Na zakładce Advanced mamy możliwość określenia typu wykonywanej przez nas kopii - pełna (Full), przyrostowa (Incremental) bądź różnicowa (Differential).Przywracanie
Przywracanie systemu lub danych z kopii bezpieczeństwa możliwe jest w AOMEI Backupper dzięki kreatorowi umieszczonemu na zakładce Restore. Wyświetla on dostępne kopie i pozwala na sprawne przywrócenie danych.Backup na dysku zewnętrznym
Do tworzenia kopii zapasowej plików, wybranych folderów lub partycji na dysku zewnętrznym możemy wykorzystać program FreeFileSync.1. Klikając na przyciski Przeglądaj, wskazujemy obiekty do synchronizacji - folder źródłowy na dysku twardym oraz folder na dysku przenośnym.
2. Z rozwijanego menu wybieramy rodzaj synchronizacji.
Aby utworzyć kopię zapasową, wybieramy synchronizację o nazwie Lustrzana (program kopiuje wszystkie pliki z folderu widocznego w lewym panelu do folderu w prawym panelu). W przypadku tworzenia kolejnych kopii lepiej wybrać opcję Uaktualnij - polega ona na przenoszeniu jedynie nowych i zmodyfikowanych plików. W takim wypadku najpierw należy przeprowadzić analizę folderów, klikając na Porównaj, która wskaże pliki, jakie znajdą się w kopii zapasowej.
3. Aby wykonać synchronizację, klikamy na Synchronizuj.
0 komentarze:
Prześlij komentarz